Ostatnio zastanawiałam się, co zrobić, by nieco urozmaicić
zajęcia w klasie szóstej i… chyba się udało:-) Oto pomysł, na jaki wpadłam…
Uczniowie pracują w parach. Nauczyciel rozdaje każdej osobie
w parze tabelkę z pewnymi brakującymi informacjami (obie tabele znajdują się
poniżej): jedna osoba dostaje tabelę „A” , a druga - tabelę „B”. Zadaniem
każdej pary jest wypełnienie całej tabeli (po kolei) poprzez zadawanie
trzech rodzaju pytań: np:
Osoba 1.: „What does Ann do at 6.30 a.m?”
Osoba 2.: „She gets up.”
Osoba 1.: “What time does Ann make the bed?”
Osoba 2.: „She
makes the bed at 6.35 a.m.”
Osoba 2: “What
does she do next?”
Osoba 1.: “She
comes down for breakfast.”
Osoba 2.: “And
what time does she do it?”
Osoba 1: “She
does it (lub: comes down for breakfast) at 6.45 a.m.” itd…
Uczniowie nie mogą się porozumiewać w języku polskim – to bardzo
ważne. Zadają pytania i odpowiadają do momentu, w którym obie osoby wypełnią
całą tabelkę. Opcjonalnie, pierwsza para, która prawidłowo wypełni tabelę, może
zostać nagrodzona oceną bardzo dobrą.
Niby prosta rzecz, ale kształtuje wiele umiejętności: po
pierwsze (i najważniejsze): mówienie, po drugie: gramatykę, w tym tworzenie
pytań, co nie jest łatwą sprawą, jak i twierdzeń w Present Simple. A, i
dodatkowo, uczniowie przypominają sobie godziny…
Chart „A”. Ann’s daily routine
LP
|
TIME
|
ACTIVITY:
|
1
|
6.30 a.m.
|
|
2
|
Make the bed
|
|
3
|
6.45 a.m.
|
Come down for breakfast
|
4
|
7.10 a.m.
|
|
5
|
Get dressed
|
|
6
|
||
7
|
8.00 a.m.
|
|
8
|
Get back from school
|
|
9
|
1.40 p.m.
|
|
10
|
Have dinner
|
|
11
|
||
12
|
Learn
|
|
13
|
About 5 p.m
|
|
14
|
6.30 p.m
|
Return home
|
15
|
Have supper
|
|
16
|
About 7.35 p.m.
|
|
17
|
Chat to her best friend
on Skype
|
|
18
|
9.15 p.m
|
|
19
|
Take a shower
|
|
20
|
10.30 p.m.
|
Chart „B”. Ann’s
daily routine
LP
|
TIME
|
ACTIVITY:
|
1
|
Get up
|
|
2
|
6.35 a.m.
|
|
3
|
||
4
|
Brush her teeth
|
|
5
|
7.20 a.m.
|
|
6
|
7.40 a.m.
|
Go to school
|
7
|
Start lessons
|
|
8
|
1.30 p.m.
|
|
9
|
Put on her favourite
tracksuit
|
|
10
|
About 2 p.m
|
|
11
|
About 2.20 p.m.
|
Help her mum in some
housework
|
12
|
3 p.m
|
|
13
|
Meet her friend
|
|
14
|
||
15
|
About 7 p.m.
|
|
16
|
Listen to music
|
|
17
|
8.15 p.m.
|
|
18
|
Read a book
|
|
19
|
9.45 p.m.
|
|
20
|
Go to sleep
|
Muszę przyznać, że moi uczniowie byli bardzo aktywni, co mnie niezmiernie ucieszyło. Wiem, że takie zajęcia przypadły im do gustu:-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz