sobota, 23 września 2017

What time does she…? – ćwiczymy mówienie i tworzenie pytań w Present Simple.







Ostatnio zastanawiałam się, co zrobić, by nieco urozmaicić zajęcia w klasie szóstej i… chyba się udało:-) Oto pomysł, na jaki wpadłam…

Uczniowie pracują w parach. Nauczyciel rozdaje każdej osobie w parze tabelkę z pewnymi brakującymi informacjami (obie tabele znajdują się poniżej): jedna osoba dostaje tabelę „A” , a druga - tabelę „B”. Zadaniem każdej pary jest wypełnienie całej tabeli (po kolei) poprzez zadawanie trzech rodzaju pytań: np:

Osoba 1.:  „What does Ann do at 6.30 a.m?”
Osoba 2.: „She gets up.”
Osoba 1.: “What time does Ann make the bed?”
Osoba 2.: „She makes the bed at 6.35 a.m.”
Osoba 2: “What does she do next?”
Osoba 1.: “She comes down for breakfast.”
Osoba 2.: “And what time does she do it?”
Osoba 1: “She does it (lub: comes down for breakfast) at 6.45 a.m.” itd…

Uczniowie nie mogą się porozumiewać w języku polskim – to bardzo ważne. Zadają pytania i odpowiadają do momentu, w którym obie osoby wypełnią całą tabelkę. Opcjonalnie, pierwsza para, która prawidłowo wypełni tabelę, może zostać nagrodzona oceną bardzo dobrą.

Niby prosta rzecz, ale kształtuje wiele umiejętności: po pierwsze (i najważniejsze): mówienie, po drugie: gramatykę, w tym tworzenie pytań, co nie jest łatwą sprawą, jak i twierdzeń w Present Simple. A, i dodatkowo, uczniowie przypominają sobie godziny…


Chart „A”.  Ann’s daily routine
LP
TIME
ACTIVITY:
1
6.30 a.m.

2

Make the bed
3
6.45 a.m.
Come down for breakfast
4
7.10 a.m.

5

Get dressed
6


7
8.00 a.m.

8

Get back from school
9
1.40 p.m.

10

Have dinner
11


12

Learn
13
About 5 p.m

14
6.30 p.m
Return home
15

Have supper
16
About 7.35 p.m.

17

Chat to her best friend on Skype
18
9.15 p.m

19

Take a shower
20
10.30 p.m.



Chart „B”. Ann’s daily routine
LP
TIME
ACTIVITY:
1

Get up
2
6.35 a.m.

3


4

Brush her teeth
5
7.20 a.m.

6
7.40 a.m.
Go to school
7

Start lessons
8
1.30 p.m.

9

Put on her favourite tracksuit
10
About 2 p.m

11
About 2.20 p.m.
Help her mum in some housework
12
3 p.m

13

Meet her friend
14


15
About 7 p.m.

16

Listen to music
17
8.15 p.m.

18

Read a book
19
9.45 p.m.

20

Go to sleep

Muszę przyznać, że moi uczniowie byli bardzo aktywni, co mnie niezmiernie ucieszyło. Wiem, że takie zajęcia przypadły im do gustu:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz